Okolo najväčšej vodnej nádrže až k Alpskej vyhliadke

Nasadnite na horský bicykel a vydajte sa z obce Frymburk na Alpskú vyhliadku. Mestečko sa nachádza na ľavom brehu vodnej nádrže Lipna, kde si vychutnáte šumavské a rybie špeciality. Dominantou Frymburku je gotický kostol sv. Bartolomeja s vežou novogotického štýlu. Námestie je obklopené parkom s dlhoročnými stromami, sochou Adalberta Stiftera, Morovým stĺpom a fontánou.

Z centra Frymburku vedie hneď niekoľko trás. Vyrazte po cykloceste okolo Lipna a pokračujte smerom na Lipno nad Vltavou. Následne využite cyklotrasu číslo 33 (prípadne zelenú turistickú značku), vďaka ktorej sa dostanete na Slupečnú. O kúsok ďalej Vás čaká bobová dráha v prekrásnej prírode s úchvatným výhľadom na Lipenské jazero.

Pri rázcestí so žltou turistickou značkou sa vydajte vľavo a pokračujte smerom na Slupečný vrch. Tam na Vás čaká chodník lemovaný korunami stromov, na ktorého konci sa nachádza 40 metrová vyhliadková veža. Užite si výhľad na alpské vrcholky, Lipenské jazero, Šumavu a Novohradské hory.

Pokračujte ďalej po žltej turistickej značke k rázcestiu Alpská vyhliadka. Za ňou si užijete vrchol Kaliště a po lesnej cestičke a spevnenej lesnej ceste sa postupne dostanete ku kaplnke Panny Márie Bolestnej a ďalej späť do centra Frymburku.